توصیه‌ امتحانی به دانش‌آموزان (امتحانات نهایی )

دبیرستانی-کنکوری

محل تبلیغ شما تهران گراف


توصیه‌ امتحانی به دانش‌آموزان (امتحانات نهایی )

ا موضوع: جديدترين خبر هاي روز,,

عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه امتحانات پایان سال دانش‌آموزان از روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت برگزار شده و تا ۲۰ خرداد ادامه دارد، اظهار داشت: منبع طراحی سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان صرفا کتاب‌های درسی است.

 

وی افزود: نخستین امتحان نهایی دانش‌آموزان رشته‌های نظری در روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت درس قرآن و تعلیمات دینی (۳) است که راس ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش دررابطه با نوع سوالات امتحانات نهایی عنوان کرد: بخشی از سوالات امتحان نهایی دانش‌آموزان به صورت مفهومی طراحی شده است یعنی عینا متن کتاب به صورت سوال نخواهد بود بلکه با طراحی تعدادی از سوالات مفهومی درک و تسلط دانش آموز به مبحث درسی را ارزشیابی خواهیم کرد.

عرفی ادامه داد: طراحی سوالات مفهومی برای شناسایی دانش‌آموز ممتاز با سایر دانش آموزان است البته سایر سوالات طراحی شده در امتحان نهایی به صورت غیرمفهومی و به گونه‌ای طراحی شده که هم سوال و هم جواب در کتاب درسی باشد؛‌در امتحان نهایی علاوه بر سوالات تشریحی، سوالات چند گزینه‌ای وصحیح یا غلط نیز بخش دیگری از سوالات است.

وی تصریح کرد: حداکثر چهار نمره از سوالات امتحانات نهایی به صورت مفهومی و استنباطی است و دانش آموزان باید با توجه به مباحث ارائه شده توسط معلم در طول سال به این سوالات پاسخ دهد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در‌خصوص اعلام نتایج امتحانات نهایی گفت: یک هفته بعد از اتمام امتحانات نهایی اعلام می‌شود.




می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 3341

تاریخ انتشار: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392 ساعت: 20:24

برچسب ها : ,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((دبیرستانی-کنکوری)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف